mandag 21. mai 2012

Kulinariske opplevelser og lavpanna dørselger...

Mandagen er snart vel rodd i havn..Ikke en overskuddsdag, men kom meg greit igjennom.  Hadde en seriøs plan om hvordan jeg skulle greie å få meg en liten power nap på jobb...Har noen gode ideer...Skal holde dere oppdatert;-)

Ellers våkna opp til en trist beskjed at Robin Gibb er død..En i gruppen Bee Gees. Mange av heltene mine som går tidlig nå...Så denne er for Bee Gees fan`s..Kanskje ikke den mest passsende tittel men har så sansen for låten;-)


Har satt opp ukemeny for første gang:

Mandag: Stekte kjøttpølser med lun saus med touch av karri ( sauserester fra søndagen), nypoteter      og sesongens grønnsaker.(fant noe i fryseren..strengt tatt fjorårets sesong)

Tirsdag: Fullkornspasta og karbonade kjøttdeig med tomatsaus fra glass med skrukork. En klype parmesan.

Onsdag: Fisk! Her får mannen dra til...

Torsdag: Blomkålsuppe med sesongens blomkål serveres med valgfritt Gjerpensbrød eller Hatting grove rundstykker. Da tar jeg et speilegg.

Fredag: Satser på å spise pizza hos svigers;-)

Lørdag: Risengrynsgrøt, snarkokt med kanel, sukker og meierismør. Med husets saft. Kvelden: Nøttemix fra Rema 1000 og 6 Carlsberg.

Søndag: Grilla kalkun med bakt potet og Tonjes salat.

Ikke akkuratt Trines matblogg;-)

Synes det er gørrkjedelig å lage middag...Skal vel tipse mannen igjen at jeg synes han er utrolig sexy når han lager mat;-)

Ikke den mest balanserte middagsuka men funker her i huset...Ketchup er en hovedingrediens for enkelte i huset...

På tide å dele noe personlig;-) Dere vet jo at jeg snorker, har smasching legger, støv på hjernen mm..Så nå er det på tide å vise det aller innerste. Kjøleskapet ;-)



...er litt slunkent siden det er handle dag i morgen men oversiktlig og greit. Er litt redd for at vi kommer til å mangle ketchup til uka!:-)

Kommet meg for øret at svigermor og mamma leser bloggen min nå...Hmmm..Føler at jeg har kommet til et veiskille her nå;-) Det eneste de har sagt er: Jeg har lest den! Så blir det stille.....Må nok dra til med litt mer seriøs husmorblogging..Så her kommer dagens tips:

Hentet fra husmorbibelen min...

Noe for meg og det...














Det kom en liten frekkas på døra her nå..Midt i blogginga!! Har ikke noe spesielt til overs for dørselgere og telefonselgere. Den blonde svensken skulle selge oss boligalarm. Ikke interessert sier jeg. Han fortsetter.."Ja jeg går utifra at dere allerede har alarm bryter svensken inn." Hva fikk han til å tro det?? Han var lur han;-) Alle vinduene er fulle av Sector alarm sine klistremerker. Samt at firmabilen til mannen står i gården. Full av reklame på et firma som innstallerer blant annet alarm. Ja vi har, sier jeg..Så tar han frem trumpkortet sitt: "Hvis det skulle brenne!! Så har vi en fantastisk bra alarm til dere.." Alle er vel redd for brann!..Jeg: "Har det i boks og vi..Alltid en fyringsvakt til stede." De som har vært i forvaret/røde kors e.l vet hva det er..Svensken: "Forlåt?? " Nå beynte jeg å bli litt morsk! Så endte med at jeg skrøt på meg hele firmaet til mannen min:-) Men da puslet han videre..

Mulig jeg er litt lett og irritere i dag men jeg hadde heller kjøpt støvsuger av en støvsugeselger enn ny alarm..Og vi har 3 støvsugere pluss en sentralstøvsuger!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar