onsdag 16. mai 2012

Vedder på at jeg er våken før salutten med flagget i handa.......

Natt til 17. mai var alltid en stor festdag før. Nå er det blitt stryking av klær og flagg. Kakebaking og vask av hus. Det som blir genialt enkelt i år er at minstemann reiser seg og drar ned alt fra bordet. Ikke en duk som skal strykes..alt må stå utenfor rekkevidde. Behøver ikke å dekke på engang:-)

Har mista tv og så nå er det nett tv som gjelder. Nrk 1-3. Sett på finanssystemets oppbygning på Nrk 1 tisdag...Joda er altetende så lenge det er noen bilder innimellom...1 prosent av befolkningen på jorda har 2/3 av jordas goder..Visste dere det? Verdiskapning i form av børshandel,finanskrise mm. Spille litt kort kanskje..Er helt rå på gris;-)

Søvnoppdatering:
(Spedbarnsboken, Sandvik) Søvnbehov ved 6-12 måneder: 1-3 timer 2 ganger daglig, 10-12 timer om natten..Halverer vi det og legger  til en terrorist sin håndbok...Så får vi verdens søteste terrorist...Men fremdeles en terrororist..ikke la dere lure;-)..Ikke noen sovende terrorcelle vi snakker om;-) Trenger ikke noe salutt for å komme oss opp i morgen for å si det mildt..Men det positive er at vi får utrolig masse ut av dagen;-)
 
Da er det offisiellt! Er i krig med bøndene!!;-) Gi meg mitt daglige brød!!...”Gi oss i dag vårt daglige brød”,- lyder den fjerde bønnen i Fadervår. Men virker som de andre forbrukerne ikke tenker på felleskapet..så da skal jammen ikke jeg heller...Er det mange der ute med fryseren full av brød så kan dere tenke på denne stakkaren med bare knekkebrød...17. mai frokosten smaker liksom ikke helt det samme uten brød. Laks og eggerøre på Wasa Sport..Hmm..ikke bra:-)

Måtte dessverre melde avbud til festen til Petter Stordalen og fruen i år. Har kvaler med bondetemaet i og med at jeg erklærer krig mot bøndene i år...Samt har jeg så mange flagg å stryke:-) Men neste år, Petter...Lover jeg å komme:-)

Har også vært syk i dag.Veldig upassende dag...Våkna opp med en hals uten passaje..Gispa etter luft og 53,5 i temp..Men har stått her tapper og stryki flagg:-) Siden jeg var så syk henta mannen strykebrettet til meg...Han synes det er like morsomt hver gang..Er ca 30 cm fra gulvet...Tenk, jeg må ha det på den høyeste innstillinga!;-)

Som dere ser i bakgrunnen, noen fler pågående prosjekter pågang samtidig...ikke så flink til å avslutte en ting før jeg starter på en ny...


Da er det laina og klart...Hver mann tar med seg et flagg og sløyfe på vei ut døra...Lurer på om jeg skulle søke jobb på flaggfabrikken jeg..Hadde vært noe for meg. Det norske flagg gjør meg varm om hjerterota. En sånn jobb hadde nok funnet frem det gode i meg:-) 4 åringen ville ha et større flagg..Jadda mamma er ikke vanskelig på det..Han får ta balkongflagget;-) Men han får bære det selv;-)


Og se det som en advarsel: Hvis noen av besteforeldrene eller tante/onkler kjøper noe som lager høy lyd i morra lover jeg dere at dere får aldri se barnebarna igjen;-);-)

I morra er det himmelspretten og. Nå som vi har skilt stat og kirke mister vi da de kjekke religiøse fridagene? Best vi holder den muligheten for oss selv og ikke tipser noen om den sammenhengen.. Personlig ganske begeistra for Himmelspretten og Pinse...Er høytider ingen forventer noe av meg. Men i morgen blir det andre boller...Ellers kan jeg sitte inne i kosebukse og dasse rundt i crocs uten at noen bryr seg. Fant et lite utvalg av familiens crocs..Jeg har opp til flere. Disse gule/grønne sykedeliske bruker jeg når jeg føler meg ekstra sprelsk..Men har dere sett noe så søtt som de minste der da:-)




Håper det blir litt tid til å sitte i sofaen og se på Kongen i morgen og:-) Er jo en royalist..Lurer på hva Kongen skal ha på seg i år jeg;-) Dronninga er nok som alltid smashing..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar