søndag 13. mai 2012

Latex og Firkløver...

Så fort jeg hadde satt beina i gulvet i dag ville eldstemann at jeg skulle lese legobyggeoppskriften med han. Fra perm til perm. Fulgte jeg ikke med så sa han: Se da mamma, ser der! Hver sin hobby;-) Prøver å motivere han til å bygge etter oppskriften helt alene så må virke interessert...

Spennende lesning til dagens første kaffekopp;-)



Måtte avgårde til mamma og modifisere sønnens 17.mai antrekk. Kjekt med mamma`er. 4 åringen er veldig klar på at han vi ha på seg bie drakt eller aller helst kaptein Sabeltann drakta på 17. mai. Da går mamma for latexdrakt som Catwoman;-) Da har vi antrekket i boks. Sønnen kapt. Sabeltann og jeg i latex. Blir en minnerik 17.mai:-) Lurer på hva mannen går for. Håper det blir Karate Kid:-) 

Etter en tur hos mormor for meg og sønnen reiste vi til Plantasjen rett etter det åpnet. Tenkte det var lurt. Ikke den eneste som hadde tenkt den tanken for å si det sånn. Sønnen var høy som en jumbojet på muffins og saft fra mormor så det gikk litt vilt for seg. Hadde ikke en 10 kr til handlevogna så valgte å bære det jeg skulle ha. Men sønnen gjemte seg bak reoler og prøvde å dra opp noe avløpsgitter i gulvet. Så bare grabba med meg noe. Er ikke glad i den fargen en gang.



Lang kø i kassa. Min tur og sønnen var borte. Ut av kassa og finne han borte ved noen leker. Se på den mamma! Var ikke den kul!? osv...Høy på sukker. Måtte bære en plante så han ikke ble avledet:-) Stor takk til mormor for nok en sukkeroverdose;-)

Dette var alt jeg hadde tenkt å gjøre til 17. mai! Pluss finne latexkostymet mitt da;-)

For de som lurer på det så er det meldt regn til 17 mai. Er meldt regn i store deler av landet. Sjekka ut 4 forskjellige værmeldingstjenester for å finne noe govær 17.mai uten resultater;-)

Longyearbyen 17. mai...




















Bare Longyearbyen som får fin vær ser det ut som. Litt kjølig men;-) Spennende info ikke sant?;-)

Men går greit for meg. Skal jo gå i latex så regn preller bare av;-)

Middag her i huset har begynt å bli en folksom affære. Forer på nabolagets unger. Sirkler rundt meg på kjøkkenet og sier. Mmmm her lukta det godt;-) Prøver å si at de må nok hjem og spise middag. Er jo søndag og alle greier. Neida de lar seg ikke stoppe..Tar ikke et hint for å si det sånn..Får bare som svar at de VIL spise middag her. Ja da må du ihvertfall hjem og spørre mammaen din. Og tror du ikke de kommer tilbake å spiser de småfolka;-) Så middagsro kan men se langt etter her i huset;-) Koselig og da:-) Vurderer å sette opp et menykart på inngangsdøra heretter...
Serverte en av dem fetaost...Tenkte det ville få henne til å spise hjemme neste gang;-) Men neida smakte som makaroni det synes hun, mens 4 åringen vår sitter å skjærer grimaser. Den fetaostbiten drypte av olje..Så lysten å spise borte er stor tolker jeg det som;-)

Planen i dag var at begge ungene skal sitte ferdig i pysjen til barnetv. Forventet en effektiv legging i dag! Er jo viktig at de er uthvilt;-)

Dette er regningsbetaledagen...Som tidligere nevnt har jeg regningene våre i barskapet. Ingen tilfeldig plassering. Da tar jeg meg en liten klunk når jeg betaler regninger;-) De månedene med masse regninger som januar og mars blir jeg rett og slett full regningsbetaledagen. Og denne mnd skal mannen få pappapermpenger fra NAV hvis han er heldig:-) Kan hende jeg ryker på en ekstra dram bare pga det;-)

Regnings/barskapet..


Etter ungene var lagt skulle mannen avgårde å kjøpe sjokolade til dessert til oss. Ønsket meg en helnøtt. Var visst tom for det og kom hjem med en Firkløver!!
Aldri vært noe glad i det!! Er vel sånn ektepar bør vite om hverandre;-) For å si det sånn. Neste gang jeg skal kjøpe mat så skal jeg si det er tomt for ost til nista hans. Bare makrell i tomat igjen i butikken..Ikke en ost og oppdrive i hele østlandsområdet! Bare makrell i tomat!;-) Ja jeg er smålig, smågæren og hevngjerrig;-) Men ble så skuffa..;-) Den siste sjokoladen jeg skal spise på et halvt å skulle bli Firkløver!?
Er det noen med Moccabønner det ute som vil bytte med meg? Skikkelig gammalmannssjokolade begge deler:-)..Må være noe gærent med meg...Trøkker i meg Firkløver bare på trass:-)

Dagens godnyhet er at begge ungene sov kl 19 og har dekning på kontoen etter regningene er betalt...og bare litt pussa;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar