søndag 27. mai 2012

Porsgrunns svar på Björn Borg og MGP skuffelser...

Ungene har vært hos bestemor og bestefar fra lørdag til søndag.  Flaggdag på Hovenga.


Mest pga av at vi har barnefri;-)

Vi har kost oss med grandprix forberedelser og grilling. Har nå grilla i 3 dager..Går for den fjerde i morgen..Og etter det får det jammen være en pause. Ventepølser og svinekjøtt opp til øra:-) Tenker hver grillsesong at nå skal vi ha en god fiskerett på grillen. Så langt blitt med tanken...

Grillen fyres opp og mannen gjør seg klar rusta til tenna med grill gafler og spader store nok til å håndtere ei lita ku:-) Og jeg liker ikke brent mat så jeg springer rundt som ei hodeløs høne å passer på og kjefter litt når det ser ut som det brenner seg. Men sannheten er at han har mer teken på det enn meg og mye mer sexy når han gjør det;-)

Pinsas gjennværende grillmat.

Skal holde hardt å ete seg gjennom dette i morgen...


Vi eter oss gjennom pinsa og ser frem til å dra trekket over grillen for en stund.

Dette har vært dagen vi har kunnet gjort voksne ting mens barna var på stranda med svigers.

Fornuftig bruk av barnefri...


Presisjonsarbeid som ikke er lett etter ei kanne med kaffe...


I går benka oss ned til Melodi Grand Prix. Mannen var spesielt spent..Når han forlot rommet så spurte jeg panisk: "Hva skal du..du kommer vel tilbake??":-)  Kan ikke se på MGP alene, må ha noen å dele alle intrykkene med. Her skal det diskuteres. Hatt terningskast på kjoler. Mannen gir etter helhetsinntrykket sier han så kjekt..Jo kortere jo bedre terningskast fra den kanten:-)


Oppsummering av MGP..Får litt følelsen av og se på et freakshow..Klesdesignere som går bananas...Og tar meg i å tenke at hvordan kunne enkelte av deltakere virkelig vinne i hjemlandet:-)

Herregud Sverige vant!(velfortjent) Nå kommer vi ikke til å høre enden på dette før Northug får på seg skia igjen..Da blir det andre boller:-)

På tide å  ha et oppgjør med Ugga Bugga landa der østpå..Skandale!! Led meg gjennom 3 timer med udemokratiske sendinger fra Baku og dette er takka!:-) Og fra Danmark fikk vi ikke et lite poeng fra engang! Skal ikke bli deilig å være dansk i Norge heretter;-) Og finnene skuffer stort..Men de er sikkert fulle før lunch. Må være den mest useriøse MGP nation ever:-) Det å få stemmer fra Island og Sverige er som at mamma og pappa synes du er flink:-)
Har ei høne og plukke med Eurovision. Virker som Europa har fått heller uklare grenser...Israel?? Kan strekke meg til å kjøpe israelisk frukt men ved MGP setter jeg grensa;-) Kjøper strengt tatt ikke noe frukt derfra heller...

Jumboplass og alle greier. Og i dag trøster vi oss med at vi kom i hvertfall til finalen og det viktigste er å delta...Jeg derimot er litt forbanna. Alt var bedre i gamle dager da kommunismen enda råda i øst og det mest eksotiske landet var Luxemburg:-)

Ellers har de to siste dagene gått til å lete etter kodebrikker til nettbanken og nøkler. Tror dere ikke at mannen gjemmer dem med vilje. Og han finner stadig mere kreative gjemmesteder;-)
Det beste med å være gift er at du kan skylde på noen!;-) Selv om man har en liten stemme i bakhodet som kan så litt tvil om egen vurderinsevne....ikke la deg lure av den:-) Ikke vis noen tegn til svakhet da kan de lett få overtaket:-) 9 timer med søvn i natt ser ikke ut som  har påvirka paranoide trekk eller hallusinasjoner...Rusler og går i det samme her;-)

Nå skal jeg utfordre mannen i et slag badmington..

En firemanns bane gjør det bare lettere for meg;-)

Han vet ikke at jeg har et talent utenom det vanlige der;-) Har et sterkt vinnerinstinkt og går ikke av veien for å skade motstanderen litt;-) Tar på meg ei av mannens Björn Borg truser som lykke og gjør meg klar til det store slaget...Skal spille om hvem som skal stå opp med ungene i morgen:-) Gleder meg til å sove lenge...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar