mandag 14. mai 2012

Stille i fjøset...

Rett etter middag så stakk mannen avgårde på dugnad i barnehagen..Sikkert flørta med damene, spist kake og slappa av;-) Jeg var igjen med to unger som skulle bades fores og legges. En av de særdeles grinete...Neste gang tar jeg dugnaden;-)

Fikk plaster på såret for Firkløveren i går;-) Mannen kom hjem med en overraskelse. Jeg fikk velge som han sa og jeg siterer: "Du kan få den beste isen jeg får eller denne yoghurtisen" Jeg valgte den isen han var mest glad i ;-)

Sånn så den ut når jeg fikk den...




Han hadde spist opp mesteparten av sjokoladetrekket:-) Jeg smakte litt på den og gav den til mannen. Da fikk han to is. Men skal ha for initiativet;-) Rart han ikke fant Firkløveris;-) Sønnen luska på oss..Så kommer det fra han: "Hørte jeg dere prata om is??!" Sånt får han med seg...Hadde det ikke vært for det så hadde jeg trodd at ørene hans ikke virket:-) Nå kommer jaggu meg isbilen opp gata og..Jeg hørte en lyd, kommer det fra sønnen;-)



Av husmorsysler så har jeg vaska og rydda i baderomsinnredningen mens ungene bada. Kan skjønne hvorfor jeg sparer på nesten tomme tannkremtuber, deodoranter og hårsprayer...Talentløst...

Full aktivitet i nabolaget..Ser ut som naboene prøver å overgå seg selv i hekkeklipping:-) Men jeg nekter å la meg inspirere og rive med! Kjenner det ikke en plass;-) Mulig jeg går for en litt artig formklipp av en tuja i løpet av våren så de ser at jeg ikke er helt uberørt..;-)

Kjenner meg litt provosert av bøndenes oppgjør for tiden. Ser at vi bør bevare landbruket og produsere vår egen mat. Men det er metodene de bruker.. Sperrer veier, blokkere innkjørsel til melprodusenter med traktorene sine..Makan til skitten spill:-) Kan vel streike som andre folk! Ikke sabotere. Tenk om jeg skulle plage andre folk når jeg ikke var fornøyd i lønnsforhandlingene...Nå skal de få alle vennene sine til å kjøpe opp brød og! Så folk flest skal se det er vanskelig å få seg brød..Ja det kommer nok til å få frem sympatien i meg;-) På toppen av det hele så håper de forbrukerne tar det med et smil...WTF?? Kødder de med maten min så skal jeg på toppen av det hele sitte her å glise!!?:-)
Er rystet! Skal omskolere meg til bonde hvis jeg vil oppføre meg som en bajas...De har også helt ut melk i gatene i Bergen. Nei vet dere hva..Vet de ikke hvor vondt melk lukter hvis vi får det på klærna:-) Og for å toppe det hele har de visst kidnappet en ordfører fra Eid kommune..En stakkar Venstremann. De vil holde på han til kravet er innfridd. Det må ha tippa helt for bøndene:-) Men får noen gode ideer til eget lønnsoppgjør. Blir ikke noe kjære mor heretter;-) Går for kidnapping og blokkade av apoteker;-)  Skal se folk tar det med et smil...Bare lurer på hvem jeg skal kidnappe...Har dere noe bra kandidater?;-) Får jeg en bonde som pasient nå skal han få gjennomgå;-)



Vil avslutningsvis rette en takk til den rause og selvironiske mannen min for at jeg får lov å bruke han i bloggen min:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar