torsdag 26. april 2012

En liten oppsummering av barselpermisjonen...




Minsten nyter dagen med litt lett taffelmusikk...KIZZ:-) Sjekk stilen:-)
Litt voldsom dans men er bra potensiale i den. Må endre musikken i huset her nå...
Regna litt på det og jeg tror jeg har hørt på Barnas Viser rundt 700 ganger i permisjonen:-)

Lar husmoren i meg hvile i dag..Må jo gi mannen litt og jobbe med i morgen:-) Vaskemaskinen takket for seg i dag..Så da må han frem med Bio Tex for jeg har ingen reine truser;-)

Hadde favoritt tilbehøret til 4 åringen til middag..Han holer til seg nesten alt :-) Simpelten elsker hvitløksbaguetter. Sitter så lenge å koser seg at han må ha en bæsje pause underveis. Hva er det for noe rart? Jeg har aldri måtte skikkelig på do mens jeg spiser..:-) Han gjør sitt fornødne og kommer tilbake å teller hvor mye det for å forsikre seg om at alt er der....

En kort oppsummering av året i barselpermisjon:


Startskuddet gikk i mai. Stor som en låvedør. Bokstavelig talt lettere å hoppe over enn og gå rundt. Babyen var antatt var så stor at jeg var redd for nyhetsoppslag som gikk verden rundt om rekordbaby født på Sykehuset Telemark.

Planen var å leve livet med utvida kafèbesøk..men sånn gikk det heller ikke:-) Da satte vi igang med en 3 måneders kollikperiode som varte i 4 og en halv måned!  Grøsser når jeg tenker på det. Vi var innom alle kjente gode råd:-)  Enkelte vil si at kollikk går fort over. Regjeringer har oppstått og falt fortere..Mange pattedyr har kortere svangerskap..Kan gå ned 10 kg på den tiden..Håret blir 5 cm lenger på den tiden.
Etter dette så føles det ikke så veldig kort tid...

Ferietid ble brukt til nytt tak på huset. Ikke akkurat drømmeferien men:-)

September: Mitt første pusterom alene var en road trip til Forvarets Veteransenter i september..Fantastisk frihetsfølelse:-) Var gørrsliten når jeg kom hjem igjen;-)

Satt stort sett med puppen ute det første halve året...Selv om jeg har lest Jan Thomas sine råd;-) Men det er allerede for seint...

Oktober gikk uten de store overraskelsene og skadene. Begynte å tenke litt på "fatcamp" Blei skikkelig sulten av all den amminga...Åt meg gjennom juni til november. Slutta med amminga da, men slutta liksom ikke å spise;-)

November Kollik slipper taket!!!:-)
Navndag for minsten; Opplevde en kakeskandale! Mannen mista marsipankaka i gulvet til stor forferdelse for selskapet:-) Var ingenting igjen av den;-) Hysterisk morsomt...
4 års sjørøverbursdag:-)
Fikk sykdom i akvariet og Elvis den tredje tok kvelden. Og et par av hans tilhengere.







Desember: Vann i kjelleren X 2. Lensa vann hvert 10 min. Minsten i vippestol mens mor lensa vann. Artig. Men det positive var at jeg lærte meg et triks eller to om lensing av vann. Ble igrunn skikkelig god på det;-)
Haifinn den første døde...



Herping av hagen rett før jul...




Resten av desember: Peppekake hus baking og sulling i hjemmet. Greide ikke å stoppe med peppekakehus baking. Var nok i en lett psykose i desember. Fikk smaken på diverse hobbyprosjekt:-)




Julebord med første barnefri for begge er verdt og nevne:-)

Januar /februar  Problemer med kloakken..Tett..Septiktank tømming..Artig hobby. Tenker fortsatt på fatcamp...

Innimellom endel daytime tv og brakkesyke. Dallas var hot en periode.  JR var fortsatt ond og Sue Ellen var full. Ellers frokost tv og The Real Housewives Of Hollywood.. Er flaut å innrømme det men har fått med meg alle episodene av Hollywood fruene og bruker de som inspirasjon;-) Og kan relatere meg til enkelte av karakterene;-) Et sikkert tegn på at jeg burde latt være;-)
Og hundeviskeren har gjort meg overbevist at jeg kan ha en kennel i stua uten noe problem. Er jo så lett og ha kontroll på de;-)

Mars/april Brakkesyken. Begynte på Prosjekt "fatcamp" Lasta ned treningsapper. Lasta vogna tungt og "jogga" rundt:-) Slo om på kosten...Knaska tørre knekkebrød mm. Gikk nok for hardt ut;-) Men ble stoppet av dårlig vær så det ble lagt litt på is;-)

Påske: Oppdaget panduro hobby..Og fant frem hobby freak`en i meg..Starta opp bloggen pga en spøk...Og nå blogger jeg om det fantastisk spennende livet mitt;-)

Så nå er jeg inne i den siste NAV støtta dag i dette herlige sosial demokratiske landet:-) Vil rette en stor takk til alle dere skattebetalere som gjorde dette mulig.
Så dette er siste dagen jeg sitter på do mens noen gnager meg på leggen. Skal forhåpentligvis ha lunch uten at noen prøver å ta maten min;-) Skal bruke halve lunchen til å sitte på do bare fordi jeg kan:-)








2 kommentarer:

  1. fantastisk motvekt til alle rosa bloggere,skulle ønske blogging var "in" i Bosnia tida-da hadde vi vel alle ventet i spenning på neste blogg!!! Lykke til på jobb :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk:-)Tenk på alt det jeg kunne skrevet om den gangen:-) Angrer igrunn litt på at jeg ikke skrev en dagbok:-)Er ikke mye rosa skjær her i huset:-)

      Slett