tirsdag 10. april 2012

Middagstid...

Alle mann i hus kl 16.00. Elstemann var selvfølgelig våt til skinnet...som sikkert resten av gjengen der var...Liten og stor venter spent på hvilke kulinariske retter mor disker opp med i dag. Mannen bryter ut: Tomatsuppe med pølser!? Er det noe nytt? Er magerpølser sier jeg fornøyd...4 åringen er veldig fornøyd:-)




Ikke nok med at jeg gjør det enkelt..men røre arbeidet setter jeg også bort.


Minsten vil vel ikke ligge på gulvet..får tildelt plass ved siden av meg. Vet hva det betyr..Her må jeg passe på maten min. En stor sirkel uten noe å få tak i for han.

Bestrider bordplasseringa nå. Før satt minsten ved siden av pappaen, men nå har han på merkelig vis havna hos meg. Tror faren har sniki han gradvis på plass;-)

Så setter han igang med å hoie. Han hoier i vei og 4 åringen skoggler. Ser nå at vi har fått/skapt oss et lite problem. Vi har synes den hoiinga har vært litt vittig, ledd litt og hoia tilbake. Men nå hoier han bare vi får besøk. Blitt kjent som den høylytte hoiende familien. Blir vanskelig å snike seg innpå noen...Vet aldri når vi har brukt for det;-) Løser hoiinga med et halvt rundstykke. Det blir helt stille. Mat funker på han som kjent:-)

Samtalen går videre om at minsten er helt lik meg når jeg var liten. Synes du det er koselig spør jeg far? At vi har fått en som er så lik meg? Far: "Vi skal gjøre penger på de legga hans!"
Da jeg var født kom jeg nesten ut ferdig med fotballegger.  Det har vedvart..Har også blitt kalt " missing link" legger av mannen:-) Mannen mener misten vil bli god på vektløftning med markløft?! Makan:-)

Så kommer 4 åringen inn i samtalen og forteller at nesa hans er snarveien ned i magen hans. Hvis han drikker vann med nesa så tar vannet snarveien til magen:-) Vi voksne bestrider det og mener det heller kan kalles omveien:-)

Så soper minsten bordet med rundstykket sitt og elstemann ler igjen..
Men er full harmoni og jeg er i vater enda!

Rydde opp etter middag her i huset, betyr å dra frem støvsugeren.

Ved leggetid sa jeg til sønnen min at jeg måtte lese en kort bok for jeg skulle ut å kjøpe strømpebukser til han. Ja du må skynde deg mamma og ta på noe annet sier kjekken:-) Liten frekkas! Ikke nok med at han tygger opp strømpebuksene sine. Men han ber meg gå å skifte og skynde meg å handle for han??:-)...de velsigna barna...Makan;-)

Som hevn kjøper jeg rosa strømpebukse med lilla prikker..På tide å lære seg en leksjon om hevn...For mamma er hevngjerrig;-)
Mamma er ikke bare slem..Kommer til å bli vårens slager ved siden av rosa strømpebukser;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar