torsdag 5. april 2012

Søvn...

Sitter her og regner litt på husets sove skjema  i dag. Vi har en regel om å stå opp annen hver dag i helgene med ungene.
Første felles fridag i dag, torsdag. Da skal alex sove lenge, meg på fredag osv. For da ender jeg opp med å få sove litt lenge på søndag. Det er jo blitt litt viktig for meg i forhold til prosjektet mitt(les konsert). Så da ender Alex med 3 sovedager denne "friperioden" og jeg 2. Mulig jeg er litt smålig nå, men den sjangsen er jeg villig til å ta. Det må være ukas beste "offer" fra min side sånn jeg ser det nå......For dette tar jeg blodig alvorlig. Har nesten kommet til håndgemeng pga av søvn, men blodig var vel en smule overdrevet;-)

Tidenes dårligste uttrykk: "Søvn er oppskrytt" "Sove kan man gjøre når man blir gammel"
Er STERKT uenig...

Z Z Z z z z z z z z......

2 kommentarer:

  1. Å få nok søvn er ikke oppskrytt.Sove når du blir gammel rimer ikke i følge min gamle mor som alltid sa: når du er ung og vil sove har du ikke anledning. Når du blir gammel og har anledning , får du ikke sove. Lev heller etter militærreglementet: En god soldat sover når han kan!
    For øvrig tror jeg taktikken overfor ekrefellen er bra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Militærreglementet høres ut som en fornuftig plan:-) Og din gamle mor var klok der:-)
      Prøver meg på andre gode ideer fra forsvaret som romsjekk og inspeksjoner...med varierende hell;-)

      Angående mannetaktikken så er jeg overbevist om at følgende uttrykk passer best: "Du fanger flere fluer med en dråpe honning, enn ei tønne eddik."

      Slett