onsdag 11. april 2012

Kloakk...

Dagen i dag har vært rolig her for husfrua..ikke mye å skrible om tenkte jeg:-) Godt det,  etter en aktiv natt på "the master bedroom"  Må understreke at med det menes at minsten gjorde det han var best på..hoia! Satt alle i sving. Elstemann(4 åringen) kom puslende. Jeg stod opp med misten slik at vi kunne hoie litt i stua...


Ramla inn døra her i ettermiddag. Minsten var så sulten at han gnagde på alt han fikk tak i.
Mens jeg gir han mat hører jeg et vakent hyl fra badet...4 åringen har mista lekeflua si i do!
Er ikke lekeflue hulker han,er en veps! Hvis du venter så skal jeg hjelpe deg sier jeg...han springer ut i stømpebuksa å ser etter hjelp fra pappa som ikke har kommet hjem enda, mens han roper at jeg ikke må tisse.. I mens fisker jeg den opp av do og redder dagen!  4 åringen: Du har vel ikke tissa på den mamma? Jo, bare bittelitt sier jeg. Så begynner han å hulke igjen. Jeg hadde ikke den beste timingen der:-) Mens minsten sitter i gangen og drar ut Rockwool..Har litt listing igjen:-)



Nyvasket..Ser ut som en spyflue på speed synes nå jeg.
Her er vepsen. Og jeg tissa ikke på den!




















Har også fått et artig brev fra Porsgrunn kommune i dag. Liker ikke brev fra Porsgrunn kommune. Sjelden noe positivt. Kunne de ikke sendt brev som inneholdt noe som, kjekt at dere har valgt Porsgrunn kommune å bo i. Vi gjør alt for at dere skal trives.! Dere er verdifulle mm. Det hadde vært hyggelig det:-) Men neida kommunene sender ikke brev uten å referere til pålegg og hjemmel.
Og denne dagen inneholdt det begge deler. Denne gangen var det PÅLEGG om utkobling av septiktank. De påstår at den er unødvendig!!?? Her i huset har vi sett på den som svært nødvendig!!  Bare spør meg om septik..begynner å få litt uønska kunnskap om det nå. Sånt noe koster ikke noe særlig heller;-)

For en stund tilbake skrev jeg et innlegg om tømming av septiktank på facebook..Limer det inn her:

Dagens lille stripe:
Står opp, gir poden melk, drikker kaffe og bestiller tømming av septiktanken. Ikke noe rart med det...
Har fast tømming hvert andre år. Kommunen påstår hardnakka at tanken ble tømt i sommer. Da har jeg altså klart å fylle den tanken helt full siden sommeren nesten alene...Og jeg som er så regelmessig og spiser mye fiber;-) Altså enda en grunn til å være på jobb om dagen...og gå på do på jobb. Ser fram til å få ordna rør og kloakk systemet her når snøen går..Da skal kommunen få all dritten min:-)
Hvis noen er i bransjen her..så bare kom med tilbud:-)
Septik tømming er bestilt til lunchtid....



Hyggelig kar..med lite fintfølende nese.

 


Fått ny postkasse i dag og..med nøkkel og greier:-) Ikke så nøye for meg. Jeg går nesten aldri i postkassa. Er jo sjelden noe spennende..som i dag. Er ikke som resten av nabolaget der jeg observerer at pensjonistene strømmer til postkassa 2 sekunder etter postmannen har vært her;-) Er alltid den samme pensjonisten som vinner;-)


Etter 3 år med våt post så var det på høy tid... På tide med nye impulser kjenner jeg:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar