søndag 29. april 2012

Gloheit med ufrivillige sammentrekninger i mellomgulvet...

Ble pressa til å være med på jentefest i går;-) Ikke noe å ha på meg...
Men jeg gikk fra småfeit til gloheit på en vinflaske så det orna seg;-)

En gjeng med flotte jenter..Så vinen skled lett ned..Etter noen år med trening så gikk jeg over til vann....MASSE vann! På vei hjem følte jeg meg helt fin.
Fikk en fiks ide at jeg skulle springe hjem..Brenne noen kalorier sånn helt på tampen av kvelden..Lurt;-)..Satt på RunKeeper Appen på telefon og jogga i vei med håndveska på ryggen..Men så kom hikken og tok meg! Den røpa vel hvor fin jeg var;-) En som hikker blir liksom ikke tatt helt seriøst...I følge appen brukte jeg 10 minutter og 28 sekunder hjem;-)

Litt bakgrunnstoff om hikke:

Hikke skyldes ufrivillige muskelsammentrekninger i mellomgulvet.
Kan utløses av alkohol, kald drikke og hurtig matinntak.
Kan behandles ved å stå godt framoverbøyd og drikk et glass vann fra glassets bortre kant. Dette er et godt gammelt "kjerringråd"
Skjønte ikke helt den..Prøvde å presse hele munn over glasset;-)

Tenker det var alt det kalde vannet som gjorde at jeg hikka.

Var hjemme ganske tidlig. Alt gikk greit inntil jeg snubla i en Mikke mus leke som satte i gang med sin sjarmerende sang;-) Eldstemann våkna..

Var jo litt sulten nå...En brødskive ville smake. Ble til 3 brødskiver. Hadde slutta og hikke på dette tidspunktet. Fant resten av sjokoladen til sønnen..Spiste opp den og..God og mett med snorkeplaster på nesa var jeg i seng før 0200;-)

Opp å hoppa kl 0930:-) I dag skulle vi få besøk kl 1200. Var å hive seg i dusjen og så steke 100 vafler;-) Og så å spise middag hos mamma. Så jeg følte på dette tidspunktet at festen i går var godt timet;-)
Kom meg gjennom dagen i grei stil. Fått i meg noen vafler og fikk middag som jeg hadde bestilt hos mamma..Flesk og duppe. Beste jeg har smakt på veldig lenge:-)

Så etter denne dagen tenkte jeg det var lurt og gå på vekta..Er jo er i grunn aldri lurt:-) Fikk jo ny badevekt av mannen til bursdagen min. Ja det er helt sant!;-) Ønska meg det. Den måler fettprosent og vanninnhold og. Men det har jeg ikke turt å prøve enda. Så fant heller frem den gamle vekta som viser matchvekta...;-)


Skal sies at alle i huset veier 42,5 på denne vekta:-) Får meg liksom ikke helt til å kaste den. Vet det er en illusjon, men helt greit for meg. Så i dag kan jeg kose meg litt ekstra:-)

Fant ut at hagen begynner å glede seg til våren...Spirer å gror. Liker det helt naturlig. Ikke noen grunn til å tukle med naturen her i huset. Som eldstesønnen sa: Gult er kult!;-)




Er på tide å sjekke ut de lokale hagesentra snart...Skulle ikke tro jeg var medlem i klubb Plantasjen. Er litt skamfull og redd for utestengelse..;-)

Legger inn noen husmortips til de som måtte trenge det;-) Dagen stikkord er flekkfjerning! Og vi konsentrere oss om rødvin denne gang. Personlig så har jeg hatt best effekt med Vanish Oxi Action. Kun til utvortes bruk;-) Pulver og vann i flere omganger til alt er borte...

Men husmorbibelen sier dette:



Har bare en kommentar...Var ikke meg:-)

2 kommentarer:

  1. Snorking, plystring OG hikking!? En basslignende lyd nå, så blir det et helt bænd!! :)
    PS : Det var ikke meg heller!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er høylytte her i huset..Men skulle dannet et husbænd:-) Satt meg på en god ide. Vi skal danne band basert på kroppslyder;-)

      Slett