fredag 6. april 2012

Langfredag...

I dag startet dagen kl 04.00 for noen av oss..Mannen mener at jeg bør spesifisere at det ikke var meg;-) Tok meg i å bestikke 4 åringen med en kjærlighet på pinne og Tingeling på tv. Han formelig vibrerer av energi etter flere dager barnehagefri:-) Så en god dose sukker var nok akkurat det han trengte;-)
Akvariet skulle vært rensa, men tok bare og vaska glasset til Haifinn og Pricilla. Det var helt loddent av kattehår. (Pus ligger der og observerer spesiellt om natta tror jeg:-)) Mor hakke tid..Har en date med et lammelår...

Dette er den siste kvelden jeg kan "smøre" min mann....Og det skal jeg gjøre skikkelig:-) Har en kroppsdel fra et lam på kjøkkenet. Trist igrunn..er jo bare et lam..hmm..må bare fortrenge det...
Siden jeg er inne på det: Hva er det med all denne påskekrimmen. Hvorfor står drap på menyen i påska? Hva ligger bak? Kan jo bare google det, men lager heller min egen teori...Kan det være noe med tiden bak oss? Vinter med jula. Vi er tettere på hverandre enn andre årstider, siden vi fryser... Jula med all denne familien..Får det frem drapsinnstinkte i oss når vi nærmer oss påska? Så da føler vi for at vi må slakte et lam for å få noe utløp for ur innstinktene i oss? Hvis noen der ute har noen teorier som de vil dele så tar jeg mer enn gjerne i mot:-)

Nok om det..Videre "smøring" av mannen  innebefatter ei bøtte med rødvin og noen Guinnes. Dette blir bra..

Kalt lammet Bærit. Bærit er en Bambling...fra frysedisken på Brotorget:-) Sånn ser det ut før Bærit har kommet i ovnen...
Sånn ser det ut på kjøkkenet når jeg lager mat..Pcèn må være med. Har ikke en eneste oppskrift i hodet. Ikke pannekaker engang..



Å Sånn kunne det sett ut ...Humrer litt i skjegget.

Litt bakgrunninfo om langfredag hører med:

  • I kristen tro den dagen Jesus K. døde på korset.(K står for Kristus;-))
  • Røveren Barabas ble satt fri(om ikke jeg tar helt feil)

Litt om "operasjon" konsert..

Ellers bør jeg vel ha en plan på antrekk til lørdagen...Lurer på om jeg skal kline til med mine rosa bukser..Disco skoa er ikke helt ferdig enda. Og dessuten tåler de ikke det været som vi har nå.

Konserten er innen rekkevidde nå...kan nærmeste lukte den etter denne kvelden;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar